diumenge, 3 de febrer del 2013

TEATRE: JUAN DIEGO A RIBA-ROJA


DIUMENGE, 10 de febrer.
Riba-roja de túria. Auditori Municipal.
19:30h. TEATRE: La Lengua Madre. De Juan José Millás
Interpretada per: JUAN DIEGO. Director: Emilio Hernández.
Sinopsi: D’un cosó llunyà nostre es deia en la família que era amorf. Un dia estava jo ajudant al meu pare a arreglar la cisterna de l’escusat quan se’m va ocórrer preguntar-li què volia dir aquella paraula, amorf. Recorde que va eixir de davall de la tassa de l'escusat amb  el pèl desordenat i em digué: Doncs una persona sense personalitat. Jo em vaig quedar pensant una estona i al final li preguntí si una persona sense personalitat era el mateix que una taula sense taulitat, cosa que no em cabia en el cap, o una paella sense paellitat, que tampoc em semblava possible. El meu pare tragué de nou el cap amb expressió de llàstima i digué: Tu ets idiota o què?  No torní a preguntar-li cap dubte lingüístic, encara que els dubtes lingüístics eren, junt als religiosos, els que més em torturaven.
Vaig descubrir atònit que les paraules dirigien la vida dels homes, ja que, lluny de conquerir-les, segons creiem  eren elles les que ens colonitzaven. En gran mesura, estem fets, o desfets, de paraules.  D’eixa estranyesa davant la llengua naixeria, molts anys després, aquest monòleg que tracta d’això, de com d’estrany és parlar o ser parlat.
Juan José Millás
L’Auditori de Riba-roja adverteix que la programació prevista NO està exempta de canvis.

Venda d’entrades:
En L’Auditori Municipal.
En el telèfon 965 117 117.
Caixers automàtics de La CAM.
En www.servicam.com  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada