dimecres, 24 d’abril de 2013

CONCERT BARROC A CONSOLAT

DIUMENGE 28 d'abril
BENAGUASIL. Consolat de Mar.
19h. CONCERT BARROC: LA LUMIÈRE.


NOTES AL PROGRAMA
El segle XVII va presenciar un gran moment en la història de la música, particularment a Itàlia. Aquest període del mil sis-cents, va ser l'època triomfant de la música instrumental, en desenvolupament des de la centúria anterior, encara que llavors eclipsada per l'esplendor de la polifonia renaixentista.

Durant el segle XVII, la música instrumental va aconseguir equiparar-se a la música vocal. I a partir de la centúria següent l'instrumental prendrà la davantera definitiva.

La Itàlia de el “Seicento” presencia a més la transició del Renaixement al Barroc primerenc. Estem en una era que aprecia el contrast, l'audàcia, la tensió, així com el detall exquisit. Un exemple d'aquesta tendència és l'obra de l'escultor, pintor i arquitecte Gian Lorenzo Bernini (Plaça de San Pedro del Vaticano).

La península s'ha consolidat en aquells dies com una meca de l'art, atraient creadors de tot el continent que viatgen per conèixer els nous estils. Neix amb això “el viatge a Itàlia”, que marcarà les biografies d'innombrables artistes. Alguns romanen llarg temps a les ciutats itàliques, uns altres arriben per no tornar més a les seves terres d'origen. També al revés, els reis europeus ofereixen el seu mecenatge a artistes que ostenten un gran prestigi, i reguen Europa amb la seva influència.

Sota aquest marc, els compositors italians van desenvolupar un nou estil de composició, descrit per l'erudit del Barroc Athanasius Kircher en 1650, com Stylus Phantasticus: "L'estil fantàstic és especialment adequat per als instruments. És el mètode més lliure i sense restriccions de la composició. No està subjecte a gens, ni a les paraules o temes harmònics i va ser creat per mostrar el seu talent, per ensenyar el disseny ocult en l'harmonia i la composició enginyosa de frases harmòniques i fugides".

LA LUMIÈRE

La Lumière neix l'any 2012 amb la intenció d'interpretar i investigar el repertori musical europeu dels segles XVII I XVIII amb criteris i instruments històrics. Aquesta jove agrupació, afronta aquest nou projecte amb il·lusió i amb ganes de transmetre al públic les seves inquietuds i passió per aquest repertori.


 El Seicento Italiano
del Renacimiento al Barroco

Pasacalle               Andrea Falconiero (Nápoles, 1650)
Sonata sopra “La Mónica”           Biagio Marini (Venecia, 1629)
Sonata Settima                Giovanni Fontana (Venecia, 1641)
Sonata Terza                   Dario Castello (Venecia, 1629)
Folias echa para mi Señora
Doña Tarolilla de Carallenos                 Andrea Falconiero (Nápoles, 1650)
Aria sopra “La Bergamasca”                 Marco Uccellini (Venecia 1642)

Victor Yusà, Violí Barroc
Patricia García, Violí Barroc
Sabrina Martín, Clave


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada