DIJOUS 9 de maig.
VAGA GENERAL D´EDUCACIÓ
Es tracta de la primera vegada en la
història de l’estat espanyol que es convoca conjuntament per part dels tots els
actors i en totes les etapes educatives, segons ha explicat en roda de premsa
el portaveu de la
Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares
d'Alumnes (CEAPA), José Luis Pazos.
Així, les organitzacions agrupades en
Concretament, han decidit fer també marxes nocturnes a les grans ciutats del dissabte
Raons per rebutjar la LOMCE
Perquè el dret a l'educació ha de ser universal
•La
LOMCE retira als poders públics l’obligació de garantir el
dret a l’educació i introdueix la fórmula “titulars del dret a l’educació”.
Podem admetre que hi hagi persones que no siguin “titulars” del dret a
l’educació?
Perquè estimem la nostra llengua i la nostra cultura
•La
LOMCE atorga les competències sobre currículum i avaluació al
Govern de l’Estat i impulsa l’escolarització separada per llengua.
Perquè volem educar per a la democràcia i la solidaritat
•La
LOMCE elimina l’educació per a la ciutadania. En canvi,
reforça la religió catòlica i obliga l’alumnat no religiós a fer una
“alternativa” avaluable. L’opció religiosa d’unes famílies ha de condicionar
l’escolarització de tota la resta?
Perquè eduquem per fer les persones millors i lliures, no per encarrilar-les
• L’objectiu dela LOMCE és reconèixer la
“diferente naturaleza” del talent de l’alumnat i “encauzarlos en distintas
trayectorias”. La trajectòria que es reduirà serà el batxillerat, amb uns 2.500
docents menys.
Perquè volem treballar amb dignitat, amb honestedat, des del pluralisme democràtic i el coneixement científic
•La
LOMCE ignora tota la producció científica sobre l’educació.
No promou la formació contínua del professorat, ni la investigació, ni la
innovació educativa. Imposa un sistema d’assignatures i de revàlides antiquat.
•La
LOMCE desconfia de la feina de les persones que treballem a
l’educació, i pretén “disciplinar-nos” amb avaluacions externes, avaluacions de
la tasca professional i mecanismes de provisió i de pèrdua del lloc de treball
sense transparència, tant als centres públics com als concertats.
•La
LOMCE empitjora les condicions laborals, abaratint el
preu/hora, permetent la docència d’“experts” sense acreditació pedagògica,
apujant les ràtios, suprimint recursos especialitzats, no cobrint
substitucions...
Perquè és més eficient la cooperació que la competència
•La
LOMCE promou la competència en el mercat educatiu. Això
augmenta la segregació escolar: per sexe, per llengua, per religió, per nivell
adquisitiu, per corrent ideològic... La segregació esquerda la cohesió social i
empitjora el rendiment acadèmic.
Perquè cal tota la tribu per educar un infant
• Els preceptes dela LOMCE restringeixen la
representació de professionals i famílies en la gestió dels centres, en
l’elaboració dels projectes, en el control efectiu de l’educació. Menys
democràcia és menys compromís, menys autonomia i menys educació.
•La
LOMCE ignora el valor de l’educació en la família, en el
lleure, en la societat, en l’ús de les xarxes... i potencia, així, la
desigualtat d’origen social.
Perquè cal augmentar la inversió pública en educació, no seguir retallant-la
•La
LOMCE dóna potestat finançadora i reguladora als agents
privats, incentivant l’educació de pagament, mentre que la Constitució estableix
que l’educació obligatòria és gratuïta.
• La memòria econòmica dela LOMCE retira el pressupost
estatal per a l’educació primerenca dels 0 als 3 anys, que no considera
educativa, sinó assistencial, malgrat que l’acció més eficient per a l’èxit
escolar és l’educació, en aquesta etapa.
•La
LOMCE també redueix beques de menjador i de transport i
ajudes en material escolar.
Perquè
•
Perquè estimem la nostra llengua i la nostra cultura
•
Perquè volem educar per a la democràcia i la solidaritat
•
Perquè eduquem per fer les persones millors i lliures, no per encarrilar-les
• L’objectiu de
Perquè volem treballar amb dignitat, amb honestedat, des del pluralisme democràtic i el coneixement científic
•
•
•
Perquè és més eficient la cooperació que la competència
•
Perquè cal tota la tribu per educar un infant
• Els preceptes de
•
Perquè cal augmentar la inversió pública en educació, no seguir retallant-la
•
• La memòria econòmica de
•
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada